• Statystyki

    • Odwiedziło nas: 1946618
    • Do końca roku: 228 dni
    • Do wakacji: 35 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-05-17

    Imieniny: Brunony, Sławomira

  • Kartka z kalendarza

ZASADY MONITOROWANIA POSTĘPÓW UCZNIÓW ORAZ SPOSOBY WERYFIKACJI WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW

ZASADY MONITOROWANIA POSTĘPÓW UCZNIÓW ORAZ SPOSOBY WERYFIKACJI WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW, W TYM RÓWNIEŻ INFORMOWANIA UCZNIÓW I RODZICÓW O POSTĘPACH UCZNIÓWI UZYSKIWANYCH PRZEZ NICH OCENACH ORAZ SPOSÓB
I WARUNKI KLASYFKACJI UCZNIÓW W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA JEDNOSTEK SYSTEMU OŚWIATY W ZWIĄZKUZ ZAPOBIEGANIEM, PRZECIWDZIAŁANIEM
I ZWALCZANIEM COVID-19

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. A. MICKIEWICZA W SOMPOLNIE

Podstawa  prawna:

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- Statut Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Sompolnie oraz Przedmiotowe Systemy Oceniania.

1. Monitorowanie postępów ucznia może się odbywać w szczególności poprzez:
- analizę prac uczniów / przesyłanych do nauczycieli materiałów / wytworów / testów;
- rozmowę z uczniami i rodzicami (telefoniczną lub za pomocą komunikacji elektronicznej);
- testów / quizów / zadań wykonywanych przez uczniów na platformach edukacyjnych;
- analizę postawy uczniów wobec realizacji obowiązku nauki w nowej sytuacji.

2. Cele monitorowania postępów ucznia:
- diagnoza postępów uczniów;
- weryfikacja indywidualnych potrzeb uczniów;
- dostosowywanie na bieżąco narzędzi motywowania i wspierania uczniów do podjęcia wysiłku nauki w nietypowej i trudnej dla nich sytuacji;
- udzielanie uczniom rzeczowej i wspierającej informacji zwrotnej na temat ich postępów,
ze szczególnym uwzględnieniem wskazówek na temat tego, jak się uczyć;
- dostosowywanie zadań i zakresu treści programowych w zależności od aktualnej kondycji psychofizycznej uczniów;
- ocena postępów ucznia.

3. Sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów będą obejmowały w szczególności:

- analizowanie samodzielnie wykonanych przez uczniów prac;
- rozmowy diagnozujące i odpytywanie uczniów poprzez narzędzia komunikacji elektronicznej i telefonicznej  itp.
- rozwiązywanie zadań / testów online / na platformach edukacyjnych i analizowanie ich wyników.

4. Ocena postępów ucznia:
- uczniowie będą oceniani zgodnie ze szczegółowymi warunkami i sposobami oceniania wewnątrzszkolnego oraz przedmiotowymi systemami oceniania z uwzględniając specyfikę   zdalnego oceniania
- nauczyciele i wychowawcy informują uczniów oraz rodziców o postępach w nauce
i uzyskiwanych ocenach poprzez: rozmowę telefoniczną / e-dziennik.
5. Oceny zachowania dokonuje wychowawca w oparciu o:
- ocenę z zachowania uzyskaną na koniec 1. półrocza;
- wpisane do dziennika uwagi / spostrzeżenia na temat zachowania ucznia, kiedy był w szkole w 2. półroczu (do czasu zamknięcia szkoły oraz po ewentualnym powrocie do niej);
- spostrzeżenia na temat zaangażowania ucznia i wywiązywania się z obowiązku nauki
w czasie zdalnego nauczania, przy uwzględnieniu możliwości ucznia
- samoocenę ucznia;
- ocenę koleżeńską;
- ocenę klasowego zespołu nauczycielskiego.

6. Warunki klasyfikowania i promowania uczniów, egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa
w rozdziale 3a ustawy z dnia 7września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. Z 2019r. poz.1481, 1818 i 2197) zostaną ewentualnie dostostosowane, w zależności od aktualnej sytuacji
i utrzymania stanu epidemii / odwołania stanu epidemii, zgodnie z wydanymi aktami prawnymi:
a) klasyfikacja i promowanie uczniów odbędzie się w trybie szczególnym - obiegowym przez pocztę służbową, bez zwoływania zebrania;
b) nauczyciele przedmiotów będą zobowiązani wystawić oceny na 7 dni przed datą podjęcia uchwały o klasyfikacji i promocji uczniów;
c) na dzień przed podjęciem powyższej uchwały wychowawcy przesyłają tabele
z informacjami o klasyfikacji i promowaniu uczniów (te, które do tej pory były odczytywane podczas zebrań RP) protokolantowi do godziny 9:00;
d) w tym samym dniu do godziny 14:00 protokolant z przesłanych informacji robi tabelę zbiorczą
i wraz z projektem uchwały przesyła ją do wszystkich członków Rady Pedagogicznej;
e) tego samego dnia członkowie RP zapoznają się z przesłanymi informacjami; jeżeli ktoś jest przeciw podjęciu uchwały, zgłasza ten fakt protokolantowi RP - również poprzez pocztę służbową do końca dnia; brak sprzeciwu uznaje się za głos za podjęciem uchwały;
f) w dniu zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów protokolant przekazuje dyrektorowi szkoły informację na temat głosowania; jeżeli więcej jest głosów: za, uchwała zostaje podjęta, co pocztą służbową ogłasza Radzie Pedagogicznej dyrektor szkoły;
g) protokolant sporządza z przeprowadzonego głosowania protokół.

7. W powyższym trybie szczególnym jest możliwe podejmowanie również innych uchwał
oraz opinii RP, które są niezbędne do realizacji celów / zadań szkoły, w tym dotyczące zgody na egzaminy klasyfikacyjne.

8. Zgodnie z  63 Statutu Szkoły rodzice mają prawo zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa. Zastrzeżenie rodzice (opiekun prawny) składają  wówczas za pomocą poczty elektronicznej na adres szkoły.


Zasady wchodzą w życie z dniem 25 marca 2020

Powyższe zasady da dokumentacją wewnętrzną szkoły - do wglądu nauczycieli, rodziców, uczniów i organów sprawujących nadzór na Szkołą.

NA GÓRĘ