• Statystyki

    • Odwiedziło nas: 1950701
    • Do końca roku: 225 dni
    • Do wakacji: 32 dni
  • Kalendarium

    Poniedziałek, 2024-05-20

    Imieniny: Bazylego, Bernardyna

  • Kartka z kalendarza

Nawigacja w każdą pogodę

W Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 w Sompolnie działamy profilaktycznie. Oprócz realizowanych programów profilaktyki zdrowia i uzależnień, działań podejmowanych w trosce o dobro naszych uczniów dołączyliśmy do nowej inicjatywy profilaktycznej - Nawigacja w każdą pogodę opracowanej przez Instytut Profilaktyki Zintegrowanej.

Nawigacja w każdą pogodę odpowiada na zdiagnozowane potrzeby wychowawcze i profilaktyczne uczniów, rodziców i nauczycieli w okresie przedłużającej się epidemii i po jej ustąpieniu. Inspiracją do jej powstania były wyniki najnowszych badań  i doświadczeń IPZIN opisanych w formie wniosków i rekomendacji z obszaru wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego zawartych w raporcie pt.: “Jak wspierać uczniów po roku pandemii?”, który powstał na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki na początku 2021r.

Główne rekomendacje wskazują na potrzebę przywrócenia równowagi między nauczaniema  wychowaniem oraz priorytetowe potraktowanie działań wychowawczych, profilaktycznych i pomocowych w obszarze wsparcia psychicznego dzieci i młodzieży zarówno w fazie pandemii, jak i w okresie bezpośrednio po jej wygaśnięciu.

Nawigacja w każdą pogodę została opracowana zgodnie z koncepcją 9 wskazówek radzenia sobie w sytuacji kryzysowej; realizuje cele i zadania profilaktyki uniwersalnej oraz promocji zdrowia psychicznego. Jej zadaniem jest wzmocnienie naturalnych zasobów odporności i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i kryzysowymi (zasobów osobistych, rodzinnych i środowiskowych). 

Celem ogólnym Nawigacji w każdą pogodę jest poprawa kondycji psychicznej uczniów i zapobieganie problemom mogącym wynikać z jej pogorszenia (w tym m.in. przemocy, korzystaniu z substancji psychoaktywnych, uzależnieniom behawioralnym).

Cel ten jest realizowany poprzez: zmotywowanie uczniów do ćwiczenia sposobów radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych; wzrost kompetencji rodziców i nauczycieli w zakresie wspierania uczniów; poprawę klimatu szkoły.  

Projekt angażuje  uczniów, rodziców i nauczycieli  na poziomie klas VII i VIII. Koordynatorem projektu jest pedagog szkolny.

NA GÓRĘ