Zajęcia terapii logopedycznej prowadzą panie:
Aneta Kostrzewska
Anna Jąkalak
Jolanta Chrzanowska
Katarzyna Wiaderkiewicz
Danuta Dreslerska
W zajęciach uczestniczą dzieci typowane na podstawie zaleceń z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Również na początku roku szkolnego przeprowadza się przesiewowe badania logopedyczne służące wyłonieniu dzieci z zaburzeniami mowy.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub grupowo. Program zajęć uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Terapia logopedyczna obejmuje ćwiczenia korekcyjne w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń wymowy. Oprócz ćwiczeń wspomagających artykulację i ćwiczeń oddechowych proponowane są ćwiczenia i zabawy stymulujące językowy rozwój dzieci, ułatwiające mówienie, czytanie i pisanie. Terapia w szkole prowadzona jest do momentu wyeliminowania lub złagodzenia zaburzenia stanowiącego powód objęcia ucznia opieką logopedyczną.
Bardzo ważne jest, by w sytuacji pojawienia się jakichkolwiek zaburzeń, jak najwcześniej podjąć terapię logopedyczną i kontynuować ją aż do osiągnięcia zadowalającego efektu.
Podjęcie terapii logopedycznej oznacza konieczność utrwalania uzyskanych efektów w domu. Szczególnie trzeba o tym pamiętać wtedy, gdy zajęcia z logopedą odbywają się rzadko. Nawet kilkuminutowe, ale codzienne ćwiczenia rodzica z dzieckiem są dużą pomocą.